Vacature Beleidsmedewerker RO

Beleidsmedewerker RO in Bergschenhoek

Functieomschrijving

Welke uitdaging bieden wij

Als Beleidsadviseur ben je onderdeel van het team Beheer binnen het domein Ruimte en Economie in de gemeente Lansingerland. Het team is verantwoordelijk voor het vertalen van politieke en bestuurlijke doelstellingen naar uitvoerbare projecten en het bewaken van de voortgang van deze projecten. Samen met collega’s werk je aan integrale projecten, waarbij je adviezen geeft met betrekking tot complexe vakgroep-overstijgende onderwerpen voor de middellange en lange termijn. Je coördineert diverse activiteiten ten behoeve van mening- en beeldvorming voor wat betref het beheer en onderhoud van de openbare ruimte. Het is een afwisselende baan, waarbij je veel contact hebt met collega’s in de organisatie en belanghebbenden buiten de organisatie.

Welke verantwoordelijkheden krijg je

Dankzij jouw inzet is team beheer goed aangehaakt op relevante ontwikkelingen binnen de gemeente, zoals de omgevingsvisie en de omgevingsprogramma’s. Ook help en adviseer je bij bestuurlijke besluitvorming van diverse stukken voor team beheer. Hiervoor is nauwe afstemming met specialistische collega’s en budgethouders een vereiste. Jouw voornaamste werkzaamheden bestaan uit:

· Signaleren en analyseren van relevante interne en externe ontwikkelingen voor strategische en integrale beleidsontwikkeling voor het beheer van de openbare ruimte. Dit doe je samen met andere collega’s, management en College van B&W;

· Zelfstandig opstellen, maar wel integraal met anderen, van adviezen en bestuurlijke stukken. Dit betreft voornamelijk complexe en vakgroep-overstijgende onderwerpen voor de middellange en lange termijn;

· Je adviseert en informeert het management, College van B&W gevraagd en ongevraagd en je hebt het vermogen rekening te houden met verschillende belangen, ook op bestuurlijk niveau;

· Je adviseert over en geeft uitvoering aan de bestuurlijke producten voor de bedrijfsvoering van het team. Daarvoor coördineer en bewaak je de voortgang plus de resultaten van bijvoorbeeld het Domeinplan R&E, het teamplan en de P&C-producten;

· Je adviseert en ondersteunt de teammanager bij diverse vraagstukken op het gebied van organisatieontwikkeling, bedrijfsvoering, interne taken- en rollen, bestuurlijke zaken & de doorvertaling van beleid.

Concrete werkzaamheden voor 2024 zijn:

· Helpen met het opstellen van werkafspraken ihkv professionalisering ambtelijk opdrachtgeverschap;

· Coördinatie van het belevingsonderzoek openbare ruimte

· Stimuleren en aanjagen verduurzaming en klimaatadaptatie in wijkaanpakken en regulier onderhoud. Hieronder valt ook het bewaken van de voortgang van projecten ihkv de Tijdelijke Impulsregeling Klimaatadaptatie.

· Deelname aan trajecten omgevingswet (input voor visie, programma’s en omgevingsplan)

Waar ben je goed in

Jij hebt een scherp oog voor detail, bent alert en gaat geconcentreerd te werk, zelfs in een dynamische omgeving. Je bent namelijk goed in zaken structureren en orde scheppen. Je benadert situaties met een positief kritische houding en hebt een talent voor het aanvullen van ontbrekende informatie.

Je bent bedreven in het navigeren binnen politiek-bestuurlijke omgevingen. Je bent in staat om soepel te schakelen tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau, en tussen verschillende domeinen zoals beleid, uitvoering en politiek.

Op welke ervaring bouw je verder

Jij zorgt voor de vakgroep overstijgende adviezen over de openbare ruimte, in goede samenwerking met collega’s. Hiervoor dien je enige kennis en ervaring mee te nemen.

Functie-eisen

Voor deze functie dien je te beschikken over:

· Je hebt academisch werk- en denkniveau, bijvoorbeeld richting Bestuurskunde en minstens 3 jaar relevante werkervaring.

· Je kunt aantoonbaar werken en presteren in een politiek-bestuurlijke omgeving met het vermogen te schakelen tussen beleid en uitvoering en tussen politiek en inwoners.

· Je hebt een proactieve, initiatiefrijke en op samenwerking gerichte werkhouding.

· Je hebt een zelfstandige en resultaatgerichte instelling met goede en creatieve communicatieve en adviesvaardigheden, zowel in woord als schrift.

Arbeidsvoorwaarden

Duur: tm 31-12-2024 met optie op verlenging

Uren: 24 tot 36 uur per week

Functieschaal 11



Functie:Specialisten op het gebied van beleidsadministratie
Startdatum:06-06-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Tijdelijk
Salaris:onbekend – onbekend
Uren per week:36 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Krimpen aan den IJsselkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de krimpenaandenijsselkrant.nlkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Beleidsmedewerker RO Yacht 06-06-2024

Bekijk ook andere vacatures